Skoleindskrivning

Det er blevet tid til skoleindskrivning, og vi håber meget, at du vil vælge Tilst Skole til dit barn. Her får dit barn en god skolestart og et trygt skoleliv, hvor der er fokus på faglig udvikling og social dannelse.

• Læs op

Skolevalg

Det er dig som forælder, der vælger hvor du ønsker, at dit barn skal starte i skole. Vi håber selvfølgelig, at du vælger Tilst Skole - byens skole for byens børn. Vil du hører mere om Tilst Skole - hvordan vi underviser, udvikler og danner vores elever; hvordan vi sikre en god skole start eller hvordan, at vi skaber et godt forældresamarbejde? Eller har du spørgsmål til eller om skolen?

Her på skolens hjemmeside kan du læse meget mere om overgangen fra børnehave til skole, skolestart, undervisningen, SFO'en, forældretilfredshed, bestyrelsen og ledelses arbejde m.m. Har du spørgsmål er du altid velkommen til at skrive til skolen på til@mbu.aarhus.dk. Du kan også ringe til skoleleder Lone Jørgensen på 29 20 38 85 eller pædagogisk leder for 0.årgang Linnea Riber 41 85 69 26.

Skoleindskrivning

Vedr. Skoleindskrivning af børn årgang 2018 samt skolegangsudsatte børn årgang 2017

Aarhus Kommune afholder digital skoleindskrivning i perioden 2. oktober til og med 5. januar. I ovennævnte periode vil der, her på siden, være et aktivt link til skoleindskrivningen, som kræver brug af Nem-id.

Som forælder skal man benytte den digitale skoleindskrivning hvis:

• Man ønsker at indskrive sit barn på Tilst Skole
    • Man ønsker at indskrive sit barn på en anden folkeskole
    • Man har indskrevet sit barn på privatskole. Hvis barnet er sikret en plads på privatskolen, angives privatskolens navn i den digitale indskrivning. Er barnet kun på venteliste til en plads på den ønskede privatskole, skal man, i første omgang, digitalt indskrive barnet på distriktsskolen.
    • Man ønsker sit barn skolegangsudsat.

Alle tosprogede børns forældre bedes herudover tage telefonisk kontakt til Tilst Skole og aftale tid til en sprogtest.

#RartAtVære

Under hashtagget #RartAtVære og #VoresFolkeskole der gode historier og inspiration fra folkeskolerne på de sociale medier. Her kan du få et indblik i børnenes hverdagen og hvordan skolerne arbejder aktivt med at understøtte elevernes udvikling. På vores facebookside, Tilst Skole, kan du få små hverdagsglimt fra skolelivet på Tilst Skole. På vores folkeskole er der rart at være!

Sidst opdateret: 21. december 2023