SFO

I SFO´en på Tilst Skole indgår alle børn i vores fællesskab med fokus på leg og læring i trygge rammer.

Vores SFO – Universet - er et tilbud til dit barn før og efter skoletid for 0.-3. klasse

Der er pladsgaranti i SFO’en, og det betyder, at alle børn på Tilst Skole fra børnehaveklasse til og med 3. klasse er sikret en plads hos os

Fra undervisning til SFO

Dit barn går i SFO i de samme trygge ramme, som de kender fra undervisningen. Når klassen har deres sidste time kommer deres klassepædagog ind i klassen, fortæller om dagens muligheder i SFO og krydser børnene ind. Herefter er der altid udeaktiviteter.

I SFO vægter vi idræt, udeliv, kreativitet og leg

Vi er en idrætscertificeret SFO. Det betyder, at vi tænker bevægelse ind i mange af vores aktiviteter. Alle børn bliver motorisk screenet og vi bruger denne viden pædagogisk til planlægning af vores aktiviteter. Vi tror på, at krop og hoved hænger sammen. Bevægelse og læring i trygge rammer er med til at skabe et godt børneliv.

Forrige Næste

Vores univers består af 6 himmelelementer

Fønix - hvor eleverne i 0. klasse skal igennem en forvandling fra børnehavebarn til skolebarn - som sagnet om Fugl Fønix

Mælkevejen – eleverne i 1. klasse kan altid kigge op og finde vej på den mangfoldige stjernehimmel

Nordstjernen – en klar og tydelig ledestjerne for børnene i 2. klasse.

Storebjørn - et stjernebillede der kan ses hele året på vores nattehimmel. Et stort og let genkendeligt tegn på en himmel, som børnene i 3. klasse altid kan finde.

Sirius - den mest lysende stjerne på himmelen. Eleverne i special- og modtagerklasserne har en klar vejviser igennem hele skolelivet

Apollo - vores ressourceteam flyver fra sted til sted med lasten fyldt med spændende aktiviteter.

Traditioner i SFO'en

I SFO'en har vi en række traditioner i løbet af året som er noget børnene kan genkende og glæde sig til.

Skoleferier: I alle skoleferierne (undtagen helligdage) har SFO'en åbent. Her er børne i SFO hele dagen, og ferierne byder tit på ture ud af huset, større aktiviteter og andre særlige oplevelser.

Første dag i SFO: For årets skole startere er det muligt at starte i SFO den 1. august (eller første hverdag efter). Den dag sidder klassepædagogerne klar til at tage imod de nye elever og deres forældre, og sikre at alle får en god start i SFO'en på Tilst Skole. Det kan du læse mere om, i det materiale der sendes ud inden skolestart.

Sensommerfest: I sensommeren holder SFO'en sensommerfest for alle SFO-børn, forældre og søskende. Det er en festlig eftermiddag med en række sjove og udfordrende aktiviteter samt fællesspisning. I forbindelse med sensommerfest afholdes der valg til SFO'ens forældreråd.

Julemarked: Når julen nærmer sig holder SFO'en et hyggeligt julemarked, hvor alle forældre og søskende er inviteret.

Forrige Næste

Åbningstider i SFO

På skoledage

Morgenåbning 6.30-8.00