Kom sikkert i skole

Tilst skole har fokus på sikker skolevej, og skolepatruljen står klar til, at hjælpe dit barn sikkert over vejen

Det skal være trygt og sikkert at komme til og fra skole. Derfor vil vi gerne hjælpe med at vise vej mod en sikker skolevej til Tilst Skole, så både forældre og elever føler sig trygge.

Lad dit barn cykel eller gå selv

Det er sund for børn selv at cykle eller gå i skole. Det kræver hjælp og opbakning fra jer som forældre at få skabt gode vaner, hvor jeres barn selv kommer frem og tilbage til skolen. I skal øve skolevejen samt generel sikker færdsel i trafikken. Husk desuden, at øvelse gør mester, så brug den tid det kræver, for at I alle føler jeg trygge.

Vores skolepatrulje hjælper børnene med at krydse vejen ved fodgængerovergangen på Havkærvej. Skolepatruljen består af skolens elever, som arbejder frivilligt med at hjælpe de andre børn sikkert over vejen.

På kortet viser vi de skoleveje, som vi anbefaler til børnene.

Når dit barn selv tager i skole starter dagen med frisk luft og motion, som styrker læringsevnerne og koncentrationen. Desuden betyder færre biler ved skolen om morgen mindre trafikkaos, hvilket yderligere biddrager til en sikker skolevej.

’Kys-og-kør’

Er det nødvendigt, at du kører dit barn til skole? Så anbefaler vi, at du sætter dit barn af ved vores ‘kys-og-kør’ ved indskolingen (indkørsel fra Havkærvej). 'Kys-og-kør'  er åbent fra kl. 6.30-8.00.

Vær opmærksom på, at kun af- og pålæsning er tilladt her. Du ikke må parkere i ’kys-og-kør’-rundkørslen - heller ikke i kort tid. Vi gør opmærksom på at Tilst Skole ikke hæfter for eventuel p-bøde.

Skolebus

Hvis dit barn er henvist til Tilst Skole i henhold til folkeskolelovens §5 stk. 7, er der mulighed for, at dit barn kan tage en gratis skolebus. Bussen sætter børnene af ud for skolen på Tilst Skolevej. Om eftermiddagen er der 2-3 afgange, dit barn kan komme med retur.

Find vej til Tilst Skole

Skolens adresse er Tåstumvænget 8, 8381 Tilst. Der er indkørsel til skole via to hovedveje: Tilst Skolevej og Havkærvej.

Via Tilst Skolevej

Herfra kommer du til den P-plads, som vi kalder for “Den store parkeringsplads”. Parkeringspladsen ligger ved TST aktivcenter / hallen og Tilst Bibliotek. Her er der gode muligheder for at parkere og der er ingen tidsbegrænsning. Herfra kan du via sti/trappe/rampe komme til vores skole.

Via Havkærvej

Herfra kommer du til den P-plads, som vi kalder for “Den lille parkeringsplads”. Her er der færre p-pladser til rådighed og du skal være opmærksom på “Kys-og-kør” reglerne. Terræn til skolen er uden trapper.

Find rundt på skolen

Du kan finde dit barns klasselokale i vores lokaleplan: